EZRA – regulamin realizacji usług komercyjnych

§ 1. Postanowienia ogólne

1. Niniejszy regulamin (dalej jako „Regulamin”) określa zakres i warunki świadczenia usług przez  EZRA UKSW na rzecz osób fizycznych.  za pośrednictwem witryny internetowej znajdującej się pod adresem elektronicznym terapiadlamnie.pl ,  zwana dalej Serwisem.

2. Usługodawca za pomocą Serwisu świadczy usługi umożliwiające Pacjentom dokonywanie rezerwacji lub zakupu Wizyty w placówkach stacjonarnych Usługodawcy oraz zakupu i odbycia E-Wizyty prowadzonej przez lekarzy i specjalistów Usługodawcy z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej.

3. Regulamin stanowi regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną, o którym mowa w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1422 z późn. zm.).

4. Pacjentem w rozumieniu niniejszego Regulaminu jest pełnoletnia osoba fizyczna, która korzysta lub zamierza skorzystać z usług Serwisu bez bezpośredniego związku z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (dalej jako „Pacjent’’).

5. Zawartość Serwisu, w szczególności teksty i znaki graficzne stanowią własność Usługodawcy i jest prawnie chroniona.

§ 2. Ogólne warunki świadczenia usług

1. Serwis stanowi narzędzie do zarządzania on-line konsultacjami medycznymi odbywającymi się w stacjonarnych placówkach Usługodawcy (dalej jako „Wizyta’’) oraz do zarządzania on-line konsultacjami medycznymi świadczonymi drogą elektroniczną w formie telefonicznej konsultacji lub wideo konsultacji (dalej jako „E-wizyta’’).

2. Konsultacji medycznych udzielają lekarze i specjaliści  Poradni Zdrowia Psychicznego prowadzonej przez Usługodawcę.

3. Pacjent przyjmuje do wiadomości, że świadczenie Usług odbywa się przy wykorzystaniu systemu teleinformatycznego, zapewniającego przetwarzanie i przechowywanie, a także wysłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne, zgodnie z brzmieniem ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

4. Korzystanie z Serwisu może odbywać się wyłącznie na zasadach określonych w treści niniejszego Regulaminu.

5. Rezerwacja i/lub zakup Wizyty i/lub E-Wizyty oraz akceptacja niniejszego Regulaminu, jest równoznaczna z zawarciem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną i/lub stacjonarną przez Usługodawcę bez konieczności sporządzenia odrębnych umów.

6. W celu właściwego korzystania z Serwisu Pacjent powinien posiadać komputer lub urządzenie z zainstalowanym oprogramowaniem pozwalającym na przeglądanie stron internetowych oraz dostęp do Sieci Internet.

7. Korzystanie z Serwisu jest nieodpłatne jednak Pacjent chcąc dokonać zakupu Wizyty lub E-wizyty zobowiązany jest do uiszczenia płatności za wybraną przez siebie usługę zgodnie z aktualnie obowiązującym cennikiem. Pacjent zostanie poinformowany przed dokonaniem zakupu Wizyty i/lub E-wizyty o jej całkowitym koszcie.

8. Pacjent może przeglądać zawartość Serwisu bez dokonania rejestracji.

9. W celu dokonania rejestracji / umówienia wizyty Pacjent podaje w szczególności następujące dane osobowe: imię, nazwisko, adres zamieszkania, numer PESEL, adres e-mail, numer telefonu. Podanie tych danych ma charakter dobrowolny, ale jest niezbędne do korzystania z systemu rezerwacji i/lub zakupu Wizyty i/lub E-Wizyty, wystawienia recepty i/lub zwolnienia lekarskiego w związku z Wizytą i/lub E-Wizytą, jak również prowadzenia Elektronicznej Dokumentacji Medycznej Pacjenta.

10. Przed dokonaniem rejestracji Pacjent zobowiązany jest zapoznać się z treścią Regulaminu i dokonać jego akceptacji.

11. W celu należytego świadczenia usług, w tym zapewnienia kontaktu z Pacjentem, Usługodawca będzie przesyłał na podany przez Pacjenta adres poczty elektronicznej i/lub numer telefonu krótkie wiadomości o charakterze technicznym dotyczące dokonanych rezerwacji i/lub zakupu Wizyty i/lub E-Wizyty (informacje potwierdzające dokonanie rezerwacji i/lub informację przypominająca o wizycie). W celu uniknięcia wątpliwości, komunikaty o których mowa w zdaniu poprzednim nie stanowią informacji handlowej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

12. Podczas korzystania z Serwisu Pacjent jest zobowiązany do powstrzymywania się od jakichkolwiek działań mogących utrudnić lub zakłócić funkcjonowanie Serwisu oraz do korzystania z Serwisu w sposób nieuciążliwy dla innych użytkowników.

13. Pacjent może korzystać z Serwisu 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę niezależnie od tego czy dokonał rejestracji.

§ 3. Rezerwacja i Zakup Wizyty

  1. Pacjent ma możliwość dokonania zakupu (opłacenie Wizyty z góry) zgodnie z cennikiem umieszczonym w Serwisie, Wizyty odbywającej się w stacjonarnej placówce medycznej Usługodawcy: 

– Poradnia Zdrowia Psychicznego w Warszawie, ul. Szamocka 10 C. Rezerwacje telefoniczne pod numerem telefonu 22 150 12 35 od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-20:00 oraz w sobotę w godzinach 8:00-16:00

Zakupu usługi można dokonać poprzez podanie imienia i nazwiska, identyfikatora Pacjenta (numeru PESEL), adresu (nazwa miejscowości, ulica, numer domu, kod pocztowy, numer lokalu) oraz numeru telefonu. Podanie tych danych ma charakter dobrowolny, ale jest niezbędne do dokonania rezerwacji lub zakupu Wizyty i/lub wystawienia recepty.

2. Za wizytę /E-wizytę u wybranego specjalisty obowiązuje płatność z góry.

2. Ceny za Wizyty podawane są w złotych polskich i są cenami brutto tzn. zawierają podatek VAT.

3. Za wizytę można dokonać płatności wykonując przelew na wskazany numer konta, korzystając z form płatności udostępnionych przez serwis Stripe, za pomocą karty płatniczej.

4. W przypadku dokonywania zakupu Wizyty telefonicznie, Usługodawca przesyła na wskazany przez Pacjenta w trakcie zakupu adres e-mail lub numer telefonu link do dokonania płatności za zakupioną Wizytę lub dane konta do przelewu bankowego na rachunek bankowy Usługodawcy wraz z  terminem wskazanym przez Usługodawcę  do dokonania płatności. W przypadku braku płatności w wyznaczonym terminie Wizyta zostanie anulowana.

5. W przypadku uiszczenia przez Pacjenta opłaty bezpośrednio na konto bankowe, pacjent zobowiązany jest do przesłania potwierdzenia przelewu na minimum 3 dni przed terminem zarezerwowanej wizyty potwierdzenie dokonanego przelewu na adres mailowy Poradni, w której została wykupiona usługa. Brak przesłania potwierdzenia dokonania przelewu może skutkować anulowaniem wizyty.

6. W przypadku skutecznego zakupu Wizyty, tj. dokonanie płatności za Wizytę i zaksięgowanie środków na rachunku Usługodawcy, Pacjent otrzymuje na podany przez siebie w trakcie rezerwacji adres e-mail lub numer telefonu – odpowiednio wiadomość e-mail lub sms z potwierdzeniem daty i godziny Wizyty.

7. W przypadku zakupu E- wizyty, po skutecznym dokonaniu płatności za E-wizytę i zaksięgowaniu środków na rachunku Usługodawcy, Pacjent otrzymuje na podany przez siebie adres poczty elektronicznej wiadomość potwierdzającą zakup E-wizyty, w tym wybrany przez siebie termin E-wizyty, oraz szczegóły realizacji usługi, tj. link niezbędny do realizacji E-wizyty.

8. Świadczenie usługi E-wizyty odbywa się w języku polskim i językach obcych u wybranych lekarzy oraz specjalistów.

9. Pacjent przerywając E-wizytę przed czasem jej zakończenia nie jest uprawniony do późniejszego wykorzystania czasu, który pozostałby do zakończenia konsultacji medycznej w ramach E-wizyty.

10. Pacjent przed rozpoczęciem E-wizyty zostanie poproszony przez Specjalistę lub Lekarza o okazanie dokumentu ze zdjęciem potwierdzającego jego tożsamość.

11. O chęci wystawienia faktury Pacjent zobowiązany jest poinformować Usługodawcę przed zakupem wizyty poprzez podanie niezbędnych  danych oraz adresu mailowego, na który faktura ma zostać wysłana.

§ 4. Wymogi techniczne E-wizyty

1. E-wizyty udzielane są z wykorzystaniem tradycyjnego połączenia audio z numeru zastrzeżonego (w przypadku telefonicznych konsultacji medycznych) oraz za pomocą systemu teleinformatycznego, który umożliwia komunikację zdalną (wideowizyta) pomiędzy Pacjentem a lekarzem lub specjalistą Usługodawcy w ramach E-Wizyty, a w razie potrzeby również Skype lub innego komunikatora.

2. W celu prawidłowego korzystania z E-wizyty w formie wideowizyty niezbędne są co najmniej:

a) sprawny komputer/telefon/tablet lub inne urządzenie z oprogramowaniem o następującej minimalnej specyfikacji technicznej:

– system operacyjny: Windows 10, Mac Mac OS X 10.11, iOS, Android;

– przeglądarka internetowa: Google Chrome, Mozilla Firefox, Internet Explorer, Opera, Safari;

– włączona obsługa JavaScript i Cookies;

b) dostęp do sieci Internet oraz przeglądarki internetowej

c) komputer/tablet/telefon komórkowy lub inne urządzenie wyposażone w sprawnie działający mikrofon oraz kamerę.

3. Pacjent powinien być podłączony do sieci Internet chyba, że wykorzystuje jedynie telefon komórkowy w celu wykonania telefonicznej E-wizyty.

4. Pacjent w celu uruchomienia E-wizyty w formie wideowizyty powinien:

w wybranym przez siebie terminie E-wizyty uruchomić link niezbędny do realizacji E-wizyty przesłany Pacjentowi przez Usługodawcę na wskazany przez Pacjenta adres e-mail po dokonaniu zakupu E-wizyty.

5. Pacjent w celu odbycia E-wizyty może wykorzystać komputer, tablet, telefon komórkowy lub inne urządzenie. Urządzenie to musi być wyposażone w sprawnie działający mikrofon oraz kamerę (w przypadku wideowizyty). Przed wizytą należy wyrazić zgodę na uruchomienie oraz dostęp do mikrofonu oraz kamery.

6. W przypadku niedostosowania przez Pacjenta konfiguracji wskazanej w ust. 2 powyżej, Poradnia nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości skorzystania lub niepełne korzystanie z E-wizyty. W celu uniknięcia wątpliwości, przerwa/zakończenie E-wizyty przed wyznaczonym czasem jej zakończenia z przyczyn opisanych w zdaniu pierwszym, nie uprawnia do późniejszego wykorzystania czasu, który pozostałby do zakończenia konsultacji medycznej, a E-wizytę uważa się za zrealizowaną należycie i płatną w pełnej wysokości.

7. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za jakość usług telekomunikacyjnych, niewykonanie lub nienależyte wykonanie świadczonych na rzecz Pacjenta przez operatorów telekomunikacyjnych, za pośrednictwem których Pacjent łączy się w celu korzystania z E-wizyty. W celu uniknięcia wątpliwości, przerwa/zakończenie E-wizyty przed wyznaczonym czasem jej zakończenia z przyczyn opisanych w zdaniu pierwszym, nie uprawnia do późniejszego wykorzystania czasu, który pozostałby do zakończenia konsultacji medycznej, a E-wizytę uważa się za zrealizowaną należycie i płatną w pełnej wysokości.

§ 5. Odwołanie lub zmiana terminu Wizyty i/lub E-wizyty

  1. Pacjent – w terminie 14 dni od dnia zakupu Wizyty i/lub E-wizyty – ma prawo odwołania zakupionej Wizyty i/lub E-wizyty (odstąpienia od umowy), z zastrzeżeniem, że może ono nastąpić najpóźniej na 24 godziny przed terminem jej wykonania – dotyczy dni pracujących od poniedziałku do piątku.  Nie ma możliwości odwoływania wizyt w soboty, niedziele i święta. Konieczność odwołania wizyty w przypadku terminu wypadającego po dniu wolnym musi zostać zgłoszona do Poradni w ostatnim dniu roboczym poprzedzającym dzień wolny do godziny 16.00.

Odwołanie wizyty następuje poprzez kontakt telefoniczny lub mailowy z placówką, w której została zakupiona usługa.

– Poradnia Zdrowia Psychicznego w Warszawie, przy  ul. Szamockiej 10c . Telefoniczne pod numerem telefonu 22 150 12 35 lub adresem mailowym poradniadladoroslych.zoliborz@ezrauksw.pl od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-20:00. W soboty od 8:00  do 16:00

2. Prawo do odstąpienia nie przysługuje w odniesieniu do Wizyty i/lub E-wizyty, która odbyła się przed upływem ww. terminu odstąpienia od umowy.

3. W przypadku:

a) odwołania przez Pacjenta Wizyty i/lub E-wizyty w czasie krótszym niż 24 godziny przed jej rozpoczęciem,

lub

b) nie pojawienia się Pacjenta na Wizycie i/lub E-wizycie w zarezerwowanym czasie i nieodwołania tej Wizyty i/lub E-wizyty w terminie 24 godzin przed jej rozpoczęciem, zgodnie z zapisami z ust. 1,

– kwota uiszczona wcześniej za Wizytę i/lub E-wizytę nie będzie zwracana, a Wizyty i/lub E-wizyta traktowana będzie jako płatna.

Brak zwrotu środków spowodowany jest dopełnieniem przez Poradnię wszelkich możliwych starań, będąc w gotowości do spełniania świadczenia oraz poniesienia przez Poradnię z tego tytułu kosztów należytego przygotowania wizyty Pacjenta oraz kosztów związanych z personelem medycznym i niezbędną infrastrukturą Poradni. Opłata za Wizytę i/lub E-wizytę, na której Pacjent się nie pojawił i/lub nie odwołał, regulująca ww. koszty operacyjne stanowi całkowity koszt tej Wizyty i/lub E-wizyty tytułem opłaty za gotowość do świadczenia usługi (kara umowna).

4. Kwota uiszczona za Wizytę i/lub E-wizytę zakupioną w czasie krótszym niż 24 godziny przed jej rozpoczęciem nie będzie zwracana w razie jej odwołania w tym czasie.

5. Pacjent może dokonywać modyfikacji zakupionej Wizyty lub E-Wizyty poprzez zmianę terminu jej realizacji najpóźniej na 24 godziny przed terminem jej wykonania. Zmiany terminu realizacji Wizyty i/lub E-Wizyty Pacjent może dokonać wyłącznie telefonicznie kontaktując się z Poradnią, w której wizyta  została zakupiona. Zmiana terminu Wizyty i/lub E-wizyty w czasie krótszym niż 24 godziny przed planowanym jej rozpoczęciem wiąże się koniecznością ponownej opłaty za rezerwację nowego terminu.

6. W przypadku odwołania lub zmiany terminu Wizyty i/lub E-wizyty Pacjent otrzymuje potwierdzenie dokonanej czynności w postaci wiadomości SMS przesłanej na podany przez siebie numeru telefonu komórkowego lub na adres e-mail wskazany przez Pacjenta.

7. W przypadku odwołania przez Pacjenta Wizyty lub E-Wizyty w czasie dłuższym niż 24 godziny przed jej planowanym rozpoczęciem oraz w przypadku odwołania Wizyty lub E-Wizyty przez lekarza lub Usługodawcę – następuje zwrot całej uiszczonej przez Pacjenta kwoty z tego tytułu w sposób odpowiadający sposobowi zapłaty za Wizytę lub E-Wizytę, tj. za pomocą serwisu PayU na rachunek/kartę, z której dokonana była wpłata lub przelewem na podany przez Pacjenta numer konta bankowego. Usługodawca dokonuje zwrotu środków Pacjentowi w terminie 14 dni od momentu wysłania wniosku o zwrot zapłaconej kwoty za Wizytę lub E-wizytę. W przypadku zwrotu należności Pacjent może zostać obciążony kosztami prowizji i opłat, które obciążyły Poradnię w związku z tą Wizytą lub E-Wizytą przez PayU (zgodnie z regulaminem usługi) lub bank w przypadku przelewu zagranicznego (zgodnie z opłatami nałożonymi przez bank).

8. Wizyty realizowane przez Poradnie trwają przez ściśle określony czas. Spóźnienie się na wizytę nie wydłuża czasu jej trwania. Skrócenie czasu wizyty wynikające z decyzji Pacjenta, nie uprawnia do wykorzystania pozostałego czasu w innym terminie.

9. W przypadku odwołania wizyty z przyczyn leżących po stronie specjalisty i/lub poradni, poradnia dołoży wszelkich starań, aby zapewnić dogodny dla pacjenta inny termin realizacji wizyty lub w całości zwróci wartość wizyty Pacjentowi.

§ 6. Odpowiedzialność

1. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane nieprawidłowym korzystaniem przez Pacjenta z Serwisu.

2. Pacjent zobowiązuje się w trakcie Wizyty i/lub E-Wizyty do podawania danych i składania oświadczeń zgodnych z prawdą. Usługodawca oraz jego personel medyczny nie ponosi odpowiedzialności za skutki będące następstwem podania przez Pacjenta nieprawdziwych danych lub składania nieprawdziwych oświadczeń.

3. Usługi oferowane przez Usługodawcę za pośrednictwem Serwisu nie są przeznaczone dla Pacjentów wymagających hospitalizacji oraz w stanie bezpośredniego zagrożenia życia lub zdrowia.

4. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie oraz jakość usług telekomunikacyjnych świadczonych przez operatorów telekomunikacyjnych, za pośrednictwem których Pacjent łączy się z siecią Internet w celu korzystania z Serwisu.

5. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za jakość usług telekomunikacyjnych oraz niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług przez operatorów usług telekomunikacyjnych z którymi Pacjent ma podpisane umowy i które to usługi wykorzystuje do korzystania z usług świadczonych na jego rzecz przez Usługodawcę.

6. Pacjent może w każdej chwili zaprzestać korzystania z Serwisu, w tym przerwać/zakończyć trwającą E-wizytę. W celu uniknięcia wątpliwości, Pacjent przerywając/kończąc E-wizytę przed wyznaczonym czasem jej zakończenia nie jest uprawniony do późniejszego wykorzystania czasu, który pozostałby do zakończenia konsultacji medycznej, a E-wizytę uważa się za zrealizowaną należycie i płatną w pełnej wysokości.

7. Usługodawca zobowiązuje się świadczyć usługi za pomocą Serwisu z należytą starannością. W przypadku wystąpienia ewentualnych problemów technicznych związanych z funkcjonowaniem Serwisu, niezależnych od Usługodawcy, których skutkiem może być ewentualna kolizja zarezerwowanego terminu Wizyty i/lub wykupionej E-Wizyty z terminem wybranym w tym samym czasie przez innego Pacjenta, Usługodawca zastrzega sobie możliwość zapewnienia Pacjentowi możliwie najbardziej dogodnego terminu zamiennego dla wybranej usługi. Pacjent ma prawo nie zaakceptować innego terminu zaproponowanego przez Usługodawcę a tym samym może zrezygnować z usługi, otrzymując zwrot poniesionych kosztów.

8. Pacjent ponosi koszty związane z posiadaniem sprzętu umożliwiające korzystanie z E-Wizyty, w szczególności koszty usług telekomunikacyjnych wg. cennika operatora, świadczącego usługi telekomunikacyjne na rzecz Pacjenta, oraz koszty dostępu do sieci Internet. Połączenia telefoniczne realizowane w ramach E-Wizyty nie są połączeniami typu premium.

§ 7. Reklamacje

1. Usługodawca ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. W przypadku świadczenia usług w sposób niezgodny z niniejszym Regulaminem bądź przepisami powszechnie obowiązującego prawa polskiego, niewykonania lub nienależytego wykonania usługi – Pacjentowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji.

2. Reklamacja powinna być złożona pisemnie na adres: Poradnia Zdrowia Psychicznego z (dopiskiem dla dorosłych ) ul. Szamocka 10c, 01-748 Warszawa.

3. Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać dane osobowe Pacjenta umożliwiające jego identyfikację oraz zapewnienie kontaktu, w tym adres e-mail, oraz opis przyczyny reklamacji wraz z zakresem żądań. Podanie danych osobowych w celu zgłoszenia reklamacji jest niezbędne w celu właściwego przeprowadzenia procesu obsługi reklamacji.

4. Usługodawca rozpatrzy reklamację w terminie maksymalnie 14 dni od daty jej otrzymania.

5. Pacjent zostanie poinformowany o sposobie rozpoznania reklamacji w formie pisemnej przesłanej na wskazany przez Pacjenta w reklamacji adres e-mail.

§ 8. Dane osobowe

INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH W MYŚL OGÓLNEGO ROZPORZĄDZENIA O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH TZW. RODO

W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: Rozporządzenie) NZOZ Poradnia Zdrowia Psychicznego  informuje o zasadach przetwarzania danych osobowych:

I. Administrator Administratorem Państwa danych osobowych EZRA UKSW zwany dalej „Administratorem”.

II. Inspektor Ochrony Danych w poradni  został wyznaczony Inspektor Ochrony Danych, z którym można się skontaktować poprzez adres poczty elektronicznej: iodo@ezrauksw.pl  Z Inspektorem Ochrony Danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

III. Kategorie danych osobowych Administrator przetwarza następujące kategorie danych: dane identyfikacyjne, dane adresowe dane kontaktowe, dane o stanie zdrowia oraz dane genetyczne i biometryczne.

IV. Cele oraz podstawa prawna przetwarzania danych osobowych Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych przez Administratora, oprócz uzyskanych zgód, jest art. 9 ust. 2 lit h Rozporządzenia tj. „przetwarzanie jest niezbędne do celów profilaktyki zdrowotnej lub medycyny pracy, do oceny zdolności pracownika do pracy, diagnozy medycznej, zapewnienia opieki zdrowotnej lub zabezpieczenia społecznego, leczenia lub zarządzania systemami i usługami opieki zdrowotnej lub zabezpieczenia społecznego na podstawie prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego […]” oraz art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia tj. prawnie uzasadniony interes realizowany przez Administratora. Cele realizowane przez Administratora w związku z powyższym to: 1. Rejestracja pacjentów; 2. Świadczenie usług medycznych; 3. Rozliczanie świadczonych usług; 4. Udostępnianie danych medycznych; 5. Archiwizacja danych; 6. Marketing oferowanych przez siebie usług; 7. Statystyczne; 8. Badania naukowe.

V. Informacja o okresach przetwarzania danych osobowych Administrator będzie przechowywał dane osobowe Pacjenta: o w związku z zawarciem umowy i w celu jej realizacji – przez okres obowiązywania umowy, a następnie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa, jak również przez okres niezbędny do ustalenia i dochodzenia własnych roszczeń lub obrony przed zgłoszonymi roszczeniami; o w związku z realizacją obowiązku nałożonego przepisem prawa przez okres w nim określony – m.in. ustawa o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta; o w zakresie promocji i marketingu działalności prowadzonej przez Administratora w trakcie trwania umowy – do momentu wniesienia przez Pacjenta sprzeciwu; o w zakresie promocji i marketingu działalności prowadzonej przez Administratora po rozwiązaniu, wygaśnięciu lub odstąpieniu od umowy – do momentu wycofania przez Pacjenta zgody; o w zakresie ustalenia i dochodzenia własnych roszczeń lub obrony przed zgłoszonymi roszczeniami – do momentu przedawnienia potencjalnych roszczeń wynikających z umowy lub z innego tytułu;

VI. Informacja o odbiorcach danych osobowych Dane są przeznaczone dla Administratora oraz mogą być przekazane następującym odbiorcom:  podmiotom i organom, którym Administrator jest zobowiązany lub upoważniony udostępnić dane osobowe na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym podmiotom lub organom uprawnionym do otrzymania od Administratora danych osobowych lub uprawnionych do żądania dostępu do danych osobowych na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa; o podmiotom uczestniczącym w procesach niezbędnych do świadczenia przez Administratora usług medycznych;  podmiotom przetwarzającym dane osobowe osoby, której dane dotyczą w imieniu Administratora na podstawie zawartej z poradnią  umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych;

VII. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie  należy rozumieć jako dowolną formę zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, które polega na wykorzystaniu danych osobowych do oceny niektórych cech osoby fizycznej, w szczególności do analizy lub prognozy aspektów dotyczących pracy tej osoby fizycznej, jej sytuacji ekonomicznej, zdrowia, osobistych preferencji, zainteresowań, wiarygodności, zachowania, lokalizacji lub przemieszczania się. W zakresie prawnie uzasadnionego interesu Administratora oraz udzielonych przez Pacjenta zgód dane osobowe osoby, której dane dotyczą mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, co może się wiązać ze zautomatyzowanym podjęciem decyzji, w tym profilowaniem. Tego rodzaju sytuacja występuje w momencie realizacji celu marketingowego i promocji działalności prowadzonej przez Administratora. Pani/Pana dane osobowe mogą być wówczas wykorzystane do profilowania w celu skierowania do Pani/Pana spersonalizowanej oferty.

VIII. Prawa osoby, której dane dotyczą Pacjentowi przysługuje prawo dostępu do jego danych osobowych w tym uzyskania ich kopii, prawo żądania ich sprostowania, usunięcia (prawo do bycia zapomnianym), ograniczenia przetwarzania na warunkach wynikających z Rozporządzenia, przenoszenia danych, zgłoszenia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania danych, prawo do niepodlegania w pełni zautomatyzowanym operacjom przetwarzania danych. W zakresie w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych Pacjenta jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu Administratora, Pacjentowi przysługuje prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych osobowych. W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych Pacjenta jest zgoda, Pacjent ma prawo wycofania zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. W zakresie, w jakim dane osobowe Pacjenta są przetwarzane w celu zawarcia i wykonania umowy lub przetwarzane na podstawie zgody – Pacjentowi przysługuje prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. prawo do otrzymania od Administratora danych osobowych Pacjenta, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego (Pacjent może przesłać te dane innemu Administratorowi) oraz prawo żądania bezpośredniego przeniesienia danych Pacjenta przez Klinikę innemu Administratorowi o ile jest to technicznie możliwe. W zakresie w jakim dane osobowe Pacjenta są przetwarzane w celu promocji i marketingu działalności prowadzonej przez Administratora – Pacjentowi przysługuje prawo do wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych Pacjenta na potrzeby promocji i marketingu działalności prowadzonej przez Administratora, w tym profilowania, w zakresie w jakim przetwarzanie jest związane z promocją i marketingiem działalności prowadzonej przez klinikę. Pacjentowi przysługuje również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie Rozporządzenia tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w sytuacji, gdy istnieje podejrzenie, że przetwarzanie danych osobowych Pacjenta narusza przepisy o ochronie danych osobowych.

IX. Źródło pochodzenia danych Dane Pacjenta mogą pochodzić od mocodawcy (w przypadku udzielonego pełnomocnictwa), źródeł powszechnie dostępnych (np. baz i rejestrów: REGON, Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej (CEIDG), Krajowego Rejestru Sądowego) oraz od innego Administratora, który przekazał je Usługodawcy zgodnie z prawem do przenoszenia danych. W pozostałych przypadkach dane są zbierane od osoby, której dane dotyczą.

X. Przekazanie danych osobowych do państwa trzeciego Administrator w przypadkach uzasadnionych i koniecznych, w celu prawidłowego świadczenia usługi opieki zdrowotnej oraz wykonania umowy (np. realizacji dyspozycji Pacjenta związanych z umową), a także w przypadkach, gdy transfer danych osobowych jest konieczny, przekaże dane osobowe Pacjenta do organizacji międzynarodowych lub udostępni dane osobowe Pacjenta podmiotom mającym siedzibę poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG).

XI. Obowiązek podania danych osobowych Podanie przez Pacjenta danych osobowych jest dobrowolne, jednakże jest warunkiem możliwości świadczenia usług medycznych oraz zawarcia i realizacji umowy oraz ustawowo określonych uprawnień i obowiązków Administratora związanych z prowadzoną przez niego działalnością. W przypadku niepodania danych osobowych Administrator zmuszony jest odmówić realizacji świadczenia usług medycznych oraz zawarcia umowy. W zakresie w jakim dane osobowe są zbierane na podstawie zgody Pacjenta, podanie danych osobowych jest dobrowolne.

§ 9 Postanowienia końcowe

1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa polskiego.

2. Niniejszy Regulamin dostępny jest pod adresem elektronicznym https://terapiadlamnie.pl/regulamin/, https://czp-piaseczno.ezrauksw.pl/ oraz https://ezrauksw.pl w wersji elektronicznej, umożliwiającej jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Pacjent.

3. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień Regulaminu w przypadku, gdy konieczność wprowadzenia zmian wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa lub w celu ulepszenia jakości świadczonych usług. Pacjenci zostaną poinformowani o zmianach w Regulaminie poprzez umieszczenie informacji o zmianach na stronie Serwisu. Wszelkie zmiany Regulaminu stają się skuteczne w terminie 7 dni od ich opublikowania w sposób opisany w zdaniu poprzednim.

4. Jeżeli którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu zostałoby uznane za nieważne, niezgodne z przepisami prawa lub niewykonalne zostanie ono wyłączone z postanowień niniejszego Regulaminu, które to w dalszym ciągu będą obowiązywać w najszerszym, dopuszczalnym przez prawo zakresie.

5. Wszelkie spory wynikające z realizacji postanowień niniejszego Regulaminu oraz świadczonych usług medycznych Strony będą starały się w pierwszej kolejności rozstrzygać w drodze negocjacji, a w razie ich bezskuteczności spory podlegać będą rozstrzygnięciu przez sąd powszechny właściwy według przepisów ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego.

6. Pacjent będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów, w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o polubowne rozwiązanie sporu przy udziale Rzecznika Praw Pacjenta (https://www.gov.pl/web/rpp/kontakt). Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.

7. Pacjent będący Konsumentem może również złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=P .